-->

Picture

Picture

Sunday 19 June 2011

TRIP terakhir ?

jumaat (17jun2o11)
sabtu (18jun2o11)



YAY , daus nye tremark ! 
trip ke rumah bella sudaa berakhir . dua hari perjalanan mmg terBAEK la .
haha ,, ngah ecaited nak memblog ni ,
meh cini aku nak cite . HEHE

di sini bermula nya trip pertama part two , dan mungkin ni la trip terakhir . kire2 pukul 7 mlm aku dan kawan2 berjalan kaki pegi ke pintu belakang uitm sbb kena semua ade kt sana . perjalanan pun bermula laa ! 3 bijik keta 14 org . mereka2 terdiri drpd : ~

keta kelisa : ejat , daus , rara , ayie !
keta viva : ain ,yana , edd , syafiq , zila !
keta honda : ikhmal , ell , anna , izan , atin !

sepanjang perjalan tu mcm2 berlaku , suka x suke cam2 la . HAHAA , dlm perjalanan ke ipoh berhenti dulu kt masjid dpn IPD ipoh sembahyang mgrb . dan terus kan destinasi pertama kami YEKFOONG , jgn tnye laa nape honda smpe x sama dgn kami . berpisah laa sbb nya masing2 nak wat hal sendiri kn . bukan nk ikut taiko ! HAHAA . oke , konon nya pegi situ aku nak beli aseseri laptop laa . pegi2 x de yg menarik lgsg . so x beli ape laa kt situ ! dan terus kn perjalanan ke JUSCO sbb si ayie nak makan big apple . cm biasa laa kelisa smpe dulu . then beli laa big apple . mase tu pakat2 gado duk kata lapar2 , nak makan tp makan kt situ da abeh ya laa smpe pun kui 10 kt situ . mmg x de ape laa . bukan nye 24 jam buka . hehee

so , terus kn perjalanan cari kedai makan . dan kami berhenti makan kt medan gopeng . berpisah dgn honda sbb x follow taiko lagi kn . lapar punye pasal x sedap pun balun je jnji perut kenyang ! hehee . lepas makan terus kn perjalanan ke gerbang malam (GM) . wah firtime ni aku smpe kt situ . pusing2 laa 1 GM tu dgn anna , nak beli kasut . tp x taw de yg menarik perhatian aku lgsg . so x beli la . tgk2 jam wah da dekat pukul 12 ni . kt GM kami ramai2 nyanyikan lagu " HAPPY BESDAY" utk syafiq sbb besday dia 18hb tu . ehh WAYANG , nak tengok wayang kaunter tiket buka ke lagi kt prade ? ape laa bergegas laa pegi ke prade , pegi2 wah sebaek kaunter x tutup lagi . sempat laa beli 14 tiket wayang . bapak ah x nak panjang lak kn tiket wayang tu ! hehee . tgk cite ape lagi KL GENGSTER la . memeng best la ! keras perut gelak tgk cite tu , ya laa perkataan yg dowg gune tu kelakar .

selesai semua perjalanan yg di rancang kiteorg lepak kt dataran ipoh . kt situ laa kami rest ya laa lepas penat berjalan kn . sejam jugak laa duk kt situ , sementara nk tggu pagi cerah nk ke rumah bella . cam2 perbualan kami sembang malam tu . gelak x henti2 lgsg ! nak kata ngntuk x , so celik laa mata ni ! sembang bagai kn nak rak , tengkak pun haus . so lepak laa minum dulu kt dataran tu ! lepas lepak minum2 , terus kn perjalanan ke kuala . ya laa cdg2 nak pegi kt masjid ubudiayah kt kuala tu nak sembahyang subuh . pegi2 ceh ,, tutup ! myb buka mase subuh kot  kami smpe pun awal sgt . konon nk rest2 laa kt situ , mandi ka tido ka .

daa kunci terpakse laa pegi ke tempat laen , so kiteorg pun lepak laa kt sungai perak . kt situ laa budak2 ni tido , rest . aku , ayie , daus ape lagi sembang laa ! x abeh2 dgn sembang . best dowh lepak dgn dowg , hilang masalah hidup ni . azan subuh pun berkumandang . jadi terus kn perjalanan ke masjid KATI utk sembahyang subuh . lepas selesai solat , terus kn perjalanan ke rumah bella , YAY !

dlm kire2 7 pagi smpe laa kami semua kt rumah bella . ape lagi , pakat2 terlentang tido la ! HAHAA . daa cm kena tsunami kot . runang tamu rumah bella full dgn kami2 je . pagi tu aku x tido , aku temankan bella beli roti canai . balik je dr tu aku salin2 baju terus tido . ngntk ++ pulak dgn penat kn . tido lena gile laa smpe dowg semua bgn aku xbgn lagi . hehee . bangun2 tido si ayie ajak ronda2 kg bella . aku & ayie pun ronda2 laa kg bella tu naek moto ex5 . yg len semua kt rumah ade yg tgk tv , ade yg tolong bella masak . mase ni si ikhmal da balik da , ya laa kata nya ade kenduri kawen .

ehh x sabar ni nak pegi mandi lata ni . tgk jam da tghari mmg sesuai laa kalo nak g mandi la . ape lg start keta pegi laa mandi lata . mmg terbaek laa , sejuk x nak2 lak air nye . sedeh nya aku x join dowg mndi ya laa takut nt dowg lemas kn =) HAHAHA ,setiap perjalanan aku && kawan2 aku ade kenangan . snap gmbr jgn tnye laa mmg bnyk laa . penat mandi perut pun lapar . balik je rumah bella ade yg siap kn diri sebelum makan dan aku ..............................

TERLENTANG TIDO dlm keadaan basah ! haha , penat tersgt . yg x ley blah nya mase nk makan tu dowg semua kejut kn aku bngn tido , aku kalo penat ni tido mati laa jwb nya . semua org kejut kn aku x bangun2pun , berat mata ni nak buka . lapar punye pasal bangun la . makan laa ramai2 penuh 1 meja tu . perut pun da kenyang ape lagi ade yg membongkang laa tido balik , yg pompuan2 ni bersiap2 laa nak balik da . untung laa jadi laki senang je nak bersiap2 .

masa nak balik pun sudaa tiba , wawawaa ! sedeh kot mase ni , ya laa dh berpisah semula dgn kawan2 . masa balik tu perjalanan semua nya daa berubah . viva balik lalu ikut ipoh sebab nak anta syafiq dan anta edd . keta kelisa nak pegi rumah yana . dan ell , atin dan anna balik paling lewat sbb mereka ang sepupu bella yg anta kn . ya laa x cukup keta kn si ikhmal da balik dulu . SELESAI !

FUH , panjang kn entry aku kali ni . ape yg aku tulis pun aku x taw . HAHAHA ,, kenangan hanya ade dlm ingtan je =( . alhamdulillah semua nya berjalan dgn lancar . " masa bersama sgt indah , dan masa berpisah sgt menyakitkan hati " . masa akan terus berputar . berakhir laa trip pertama part two . ade kah lagi trip selepas ni ??? myb ni last trip bersama AYIE , thank's utk EDD sbb turun perak semata2 nak join kiteorg .

oke ! time to nak tayang2 picha . HEHEE .


mase lepas tgk wayang cite
KL GENGSTER !


14 tiket wayang , x pernah dowh pegang sepanjang ni ~


memeng GEMPAK la 13 org dalam 1 lif , sebaek semua nmpk . HEHEHE ~


lepak minum2 kt dataran ipoh selepas penat sembang selama sejam ! HAHAA


yay ! berjalan menuju ke keta , baru lepas lepak minum2 .


terBAEK , 3 bijik keta konvoi oke ! BEST GILE ~


mandi sungai ! LATA KEKABU , sejuk gile .


jejaka - jejaka cs11o GEMPAK GILE ! hancor bukan mahco =P


mereka SAHABAT baek .


daa nak balik da masa ni . snap picha dulu =)


kami muke2 yg naek KELISA .


bye2 kereta VIVA =(


bye2 , BELLA . nt ade mase kami mai lagi =,=

mybe ni last TRIP aku dan kawan2 aku , ada kah lagi TRIP selepas ini ??? tggu je laa kesudahan budak2 cs11o GEMPAK GILE ! ni .