-->

Picture

Picture

Monday 5 December 2011

ber " AKHIR " sudah !

hari LASTDAY aku keja , yup lastday oke !
tidak 30hb lagi aku stop , tp di sebab kan kecian kt majikan aku .
so aku tolong mane yg mampu .
aku keja smpe 4hb ni . dan hari ni last aku keja .

wah serius berat hati ni nk berhenti keja ,
tp tu la kan . nk wt cm ne , duk situ lama2 pun wt sakit hati je .
biasa laa keja dgn org ! cm tu la .

kdg2 kite betui , kdg2 dia yg betui .
dh x jumpe laa custemer yg selalu dtg beli kt kedai tu .
custemer yg dtg anta barang .
sumpah , mesti aku rindu saat2 aku keja kt situ .

walaupun kdg2 tu aku sorg je keja .
serius memang penat ! tp tu la kan lumrah .
bile ada dlm keadaan tu , mcm2 berlaku .
marah , sedeh , terasa mcm2 laa benda buruk nk ckp .
bile dh stop , mula laa rindu itu ini .

sebulan lebih jugak aku keja situ !
dan dua kali gaji aku dpt , bersyukur dgn apa yg dpt kan .
walaupun perangai majikan aku tu hagak teruk ,
sbb dia pernah cite keburukan aku kt mak mertua dia ,
dia pernah wt aku sakit hati .
mak mertua dia dtg serang aku , tp sebaik aku x de !

seriusly dia tu mempunyai hati yg baik !
bukan senang nak jumpe majikan cm dia , yg bnyk perangai .
kdg2 oke kdg2 hampeh .

ramai , yg marah kan aku sbb masih keja kt situ ,
walaupun aku ni kena fitnah .
majikan buat aku cm kuli kutip sampah .
menghina family aku , mcm2 laa .
aku tetap bersabar , semua tu ujian dan dugaan .
memberi aku pengalaman bekerja bawahan org ~


dan , mulai sekarang !
SEMUA NYA SUDAH BERAKHIR :))


alhamdulillah ,
dan sepanjang aku keja kt situ , belum ade lagi kehilangan duit ,
or barang2 yg berharga .
silap taq harga bg harga salah tu semua perkara normal la kan .
belajar dari kesilapan :))

k la malas nk story bnyk2 laa .
bior segala kenangan aku dekat EMZAD ENTERPRISE tu aku je yg rasa .
sedih sbb x dpt nak keja lama kt situ .
anyway , tq sbb bg ruang utk aku bekerja kt situ :))


ni bahagian tengah2 dlm kedai .
ade SOS cili/tomato/tiram .
kicap , ajinomoto . macam2 lagi laa .


ni pulak bahagian yg selalu org dtg beli !
dalam peti tu ade air kotak / botol / tin .
selalu budak2 CC akan beli air2 bahagian ni :))


and , ni bahagian paling2 penting !
nampak kan kertas2 kuning yg tertampal tu .
yup , sini bahagian yg selalu perniaga akan dtg beli .
ade jual daging beger , sosej , nuget mcm2 laa :))

oke , smpe di sini saje ~ okebai !!