-->

Picture

Picture

Saturday 22 October 2011

wah saya HEBAT !

hari ni , iaitu hari SABTU !
wah dh seminggu aku keja kt kedai frozen EMZAD ENTEPRICE .
hari ni partner aku cuti . aisemen , cm ne nak handle kedai sorg2 ni .
x pe laa aku try , dan hari ni dari kui 9 - 2 aku handle sesorg kedai tu .
YAY , aku berjaya handle sorg walaupun bukan seharian aku jaga .
ptg tu aku di temani FARISS , iaitu adik toke aku .

ya ampun , berpeluh abis aku hari ni .
ya laa bayang kan . mai sini dgr aku nk cite !
kui 9 pg smpe je kedai bapak ah ade dekat 24 bekas roti beger dpn kedai aku .
sah2 laa aku yg kena bawak masuk .
x pe aku masuk kan duit dlm mesin dulu , 
elok ja aku nak masuk duit pakcit2 tempahan kuih dtg lak dh !
sekali gus lak tu dtg .
x pe laa aku hanlde sorg2 . bayar cash kt pakcit2 tu sbb oder kuih2 kan .

oke x de customer , aku bawak masuk 1 per satu raga roti tu .
bapak ah sgt penat oke . aku wt sorg2 . mau x peluh aku .
aku kan jenis haiperaktif . tu kuat berpeluh .
lepas tu aku tulis nama2 kuih dlm buku sbb duit kuar kan .
kemudian aku sapu smph , then terus mood lantai .

lepas sorg2 customer dtg . sebaik laa one by one .
so x de laa kalot kan .
HARGA ?
aisemen , aku x ingt lagi sepenuh nyer .
asal customer dtg aku mesti tgk buku harga , ya laa takut silap kan .
sian lak customer nt ! lapar kot ,
aku x makan lagi . tp aku setel kan kedai dulu .

lepas tu aku smbg balik buh barang2 yg x de dlm peti ketuhar tu .
daging beger , nuget mcm2 laa .
dh agak2 penuh dh aku start lap cermin2 peti tu .
peluh jgn ckp la , melilih2 kot .
aku jb2 lap . ya laa rimas kan .

then duk kejab nasru dtg ambk barang2 yg dia tempah tu .
sebaik laa dia baik , hahaha !
aku x sempat nk bukak ais , aku cuma keluar kan ais dr peti ais ja .
dia yg bukak ais tu . THANK's kawan .
then , lepas dr tu aku kena isi lak air dlm bekas2 yg kosong .

serius ly memang penat ! then lepas selesai semua .
baru laa aku rehat , tp custermer dtg x putus2 .
banyak jugak yg aku dh faham .
selalu harap kan partner keja je yg buat !
bile dh kena handle sendiri baru taw susah senang nye .

HEBAT kan aku ! dalam masa seminggu je aku dh dpt belajar mcm2 pasal kedai yg aku keja tu .
alhamdulillah moga2 di permudah kan lagi .
amin .

dan esok ! ESOK ! ESOK oke .
aku cuti , wah lega . boleh laa aku tido sepuas hati .
topup tido2 aku . hehee ~
oke laa , nt aku masuk kan gmbr kedai aku !
lau sempat aku pic laa oke . hehee