-->

Picture

Picture

Sunday 16 October 2011

salah itu PENGAJARAN !

hari ni awal aku bangun tido , ya laa HARI NI AKU START KEJA .
hehee ,, bangun mandi siap2 dan terus pagi keja .
semangat gile ni . dgn makan sikit je pulut pagi td terus g keja .

aku smpe kedai x laa lewat sgt dan x la terlalu awal .
smpe je depan kedai , aku toleh kiri tgk toke aku pun baru smpe .
naik je kedai , ape lagi !
mulaa laa hari pertama aku bekeja .

masuk je kedai aku blur tak taw nk wt pe ! x dan nk panas kan badan ,,
kak sue dh suruh aku sapu sampah , pastu moop lantai , then topup ape2 je benda yg x de dlm kedai tu , dan akhir sekali bersih kan cermin2 yg ade dlm kedai tu .
FUH ! penat siot 1 kedai kot aku bersih kan . ya laa myb sbb firstime wt keja kan .
lama2 nt biase la tu . 

lepas je selesai semua tu , toke aku ajrkan aku cara2 nk gune mesin .
dh dh macam keja dekat 7e lak kan .
kena wat semua2 tu ! HAHA , lebih kurang je la .
cewah dh agak pndai menggunakan mesin tu , aku ape lagi !
pantang nampak custemer masuk cepat2 nak pegi kt mesin tu .
seronok lak kan nak main tekan2 no tu . HAHA ,
hari ni dua kesilapan aku buat ~

wah TAKUT kot , sebaik laa kalo silap tu aku boleh kaver .
biase laa mula2 kan . cm tu la .
ngah duk relax2 tertibe toke coll suruh packing barang2 utk ape nth la .
aku pun packing laa .
tgh sonok2 duk bukak kotak tertibe jee ,,
mai aii aku terpotong sekali pastik2 dlm kotak tu .

cuak kot , sebaik aku pndai kaver ! aku masuk jugak nuget tu dlm plastik !
ala sikit je , aku bukan sengaja pun .
x pe belajar dr kesilapan , lepas ni aku kena lebih behati2 laa wt keja2 cm ni .
soe KAK SUE , mira baru nk belajar , kalo ade silap tegur taw ;)

1 je kalo aku keja dekat area gerik ni !
kalo kawan2 aku dpt taw aku keja kt mane2 kompen la kedai tu jadi tempat lepak dorg ~
alahai , nk wt cm ne kan . dh ramai sgt kwn . HEHEE ,,
aku harap aku ni x la keterlaluan kan . bajet cm dh keja lama je .

yg palingpaling aku x suke bile badan ni dh bau daging ~
wahhhh BUSUK , dh la aku cepat bepeluh .
dlm kedai tu bapak ah panas gile , walaupun ade kipas .
betui2 menguji kesabaran aku . tak pe laa beSABAR :)

oke la malas nk story bnyk2 , aku nk fokus aku nak keja !
dapat duit aku nk wt ape yg penting . HARAP2 laa aku ni buat keja org suke .
amin :))