-->

Picture

Picture

Sunday 10 July 2011

saya maseh STUDENT

bangun pagi2 lagi da menghadap laptop kesayangan .
FB la ape lagi , hehee . adoiyaiii , busan2 . nak tulis entry kt blog x taw nk cite ape !
tgk jam da kui 11 lebeh , mandi laa .
tgh2 duk mandi tertibe tingat nk tulis entry tntg pendidikan aku laa . HAHA
lepas je mandi terus taip ini entry ! jom aku cite kt kowg tentang pendidikan awal aku .

mase umo aku 5 dan 6 tahun aku bersekolah di TADIKA MASJID JAMEK, gerik .
sekolah ni berhadapan dgn masjid . aku ingt lagi aku pernah masuk pertandingan nasyid mase tadika dulu . HEHEE

naek je sekolah rendah aku bersekolah di SEKOLAH RENDAH SRI ADIKA RAJA, gerik .
dari darjah 1 smpe darjah 6 aku bersekolah kt situ . mase aku sekolah rendah aku masuk kuayer , masuk drama , boria , nasyid . HEHEE . dalam acara sukan pulak aku pernah maen bola baling je tu pun sebagai simpanan . x bpe nk extif sukan mase ni cz malu2 . sekolah ni dekat sgt2 depan airport grik .

lepas 6 tahun aku sekolah rendah aku naek sekolah menengah !
dari form 1 smpe form 5 aku bersekolah di SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN GERIK .
dua tahun aku menginap kt asrama . mase ni laa start blja berdikari . basuh baju sendiri , iron baju sendiri semua sendiri laa . kdg2 je mak abh dtg tgk aku kt asrama . pdhal dekat je sekolah dgn asrama . saje nk ajar aku berjauhan dgn fmly =( . naek je form 3 aku duk kt uma sendiri . hehee smpe laa form 5 . mase sekolah menengah aku x actif pun mcm sekolah rendah . cz mase ni malu makin menjadi2 .

tengok ! sepanjang 13 tahun pendidikan aku hanya dekat grik je . x pernah belajar jauh2 . tingin jugak nak merasa belajar jauh kt tempat org . abeh SPM aku stay at grik keja kt grik ! tgk grik lagi . dlm 6 bulan aku kerja kt sebuah perniagaan kain aku dpt tawaran sambung blja .

KOLEJ KOMUNITI KULIM, kedah selama dua tahun disitu dlm kos SIJIL PERAKAUNAN PERNIAGAAN . kolej ni laa tempat pertama aku pegi dan aku org pertama dlm family yg keluar berhijrah ke tempat org . pd awal nya abah aku x kaci aku pegi blja kt sana cz kt grik pun ade jugak kolej komuniti ni . tp ,, aku bangkang , aku nk jugak pegi blja kt kolej komuniti kulim . dan akhirnya abah aku mengizin kan aku blja kt situ . mase aku masuk sem dua aku dpt twrn POLITEKNIK MUKAH , sarawak . dlm kos DIPLOMA ELETRIK . tp aku x pegi sb aku da dua sem dekat kolej komuniti .

dan ,, abeh je aku blja kt kolej komuniti aku dpt twrn poli lagi , kali ni kt POLITEKNIK BEHRANG, perak . aku x pegi lagi cz jauh dan aku dpt KOS AKAUNTASI . mnx tukar poli dan dpt . aku dpt kt POLITEKNIK KULIM, kedah . aku x pegi cz tarikh masuk tu terlalu awai . mase tu aku baru je abeh blja . x rest puas lagi x kn nk masuk blja terus !!!! so aku keja kt kulim . aku keje dkt 7e , dan kilang reneses . tp kejab je cz aku x minat kerja2 cm tu !

so aku balik grik stay kt grik je . hajat nak keja kt grik , tp x cari2 pun keja yg sesuai dgn aku . dalam duk tggu2 nak cr keja aku dpt twrn blja lagi ! kali ni aku dpt twrn blja dekat UITM SRI ISKANDAR, perak !!

now , NOW , now ,,

now aku dekat uitm . dalam bidang DIPLOMA SAINS KOMPUTER . bnyk cabaran dugaan yg aku lalui dekat sini . aku x pernah pun terpikir yg 1 day aku akan jijak kaki dekat U . akhir nya aku berada disini . dan ......................................................................................... aku x taw hape lagi caraban && dugaan yg aku tempuhi lagi lepas ni . skrg dh dua sem aku dekat sini dan ade lagi 4 sem di hadapan ! ade kah aku dpt terus kan DIPLOMA SAINS KOMPUTER ni smpe habes ????